Československý legionář
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • YouTube
  • O nás
    • Základní listiny a formuláře
    • Mezi naše členy patří
      • Čestný předseda spolku
      • Čestný člen spolku
        • Bendinger Bruce
        • Dolejší Hana
        • Hausner Drahomír
        • Hronek Jan
        • Hruby Jean
        • Iltis John
        • Krejčí Martin
        • Malach Antonín
        • Slámová Marie
        • Vitko Jan
    • Organizační struktura spolku
    • Členství v AISP – SPIA
      • AISP – SPIA
        • SPIA Czech – Informace
    • Memoranda – Spolupráce
      • MINISTERSTVO OBRANY České republiky
      • 1. Československá partyzánská brigáda Jana Žižky
      • Asociace spolků válečných veteránů
        • ASVV – články
      • Asociace Záložních Brigád
      • IAODG
      • Klub Výsadkářů Brno
      • Únia vojnových veteránov – SK
      • Spolek Fratres z.s.
      • Folklórní sdružení Jánošík Brno
      • Nadační fond Emil
      • Sdružení absolventů vojenských škol
      • Československá obec legionářská
    • Kontakt
    • Výroční zprávy
      • Výroční zpráva za rok 2019
      • Výroční zpráva za rok 2018
      • Výroční zpráva za rok 2017
      • Výroční zpráva za rok 2016
      • Výroční zpráva za rok 2015
      • Výroční zpráva za rok 2014
      • Výroční zpráva za rok 2013
      • Výroční zpráva za rok 2012
    • Logo
    • Benefity spolku
    • Odkazy
      • Odkazy I.
      • Odkazy II.
      • Dokumenty, zákony, informace
  • Články
  • Aktivity spolku
    • Plánované spolkové akce a činnost
      • Spolkové AKCE roku 2020
      • Spolkové AKCE roku 2019
      • Spolkové AKCE roku 2018
      • Spolkové AKCE roku 2017
      • Spolkové AKCE roku 2016
      • Spolkové AKCE roku 2015
      • Spolkové AKCE roku 2014
      • Spolkové AKCE roku 2013
    • Hold veteránům
      • Články a příspěvky HOLD
    • Mezinárodní setkání modrých baretů
      • Konference
      • Sborníky z konference
      • Mezinárodní turnaj v malé kopané
    • Mezinárodní střelecká liga
      • Střelecká soutěž BŘECLAV – 2017
        • BŘE Výsledky a články
      • Střelecká soutěž PROSTĚJOV – Únor
        • Memoriál prostějovských průzkumníků
          • PRO Výsledky a články
          • PROSTĚJOV_Statistika
      • Střelecká soutěž LUKOVÁ – Březen
        • por. i.m. Milana Štěrby
          • LUK 1. Výsledky a články
          • LUK 1. Statistika
        • O medaily 201. Pardubice, z.s.
          • LUK 2.Výsledky a články
          • LUK. 2 Statistika
        • Podzimní střílení „Zmrzlé prsty“
          • LUK 3. Výsledky a články
          • LUK 3. Statistika
      • Střelecká soutěž JÍVOVÁ – Duben
        • Memoriál prostějovských výsadkářů bratří Klváčků
          • JIV1 Výsledky a články
          • Jívová – Duben – Statistika
      • Střelecká soutěž BRNO – CsSol – Květen
        • Memoriál Vladimíra Blažka a Aloise Bauera
          • CsS Brno – výsledky a články
          • CsS BRNO 1 – Květen – Statistika
      • Střelecká soutěž (Mikulov) BRNO – AWIW – Červenec
        • MIK-BRN Výsledky a články
        • MIK – BRN Statistika
      • Střelecká soutěž KROMĚŘÍŽ – Srpen
        • Memoriál pplk. Dr. Drahomíra Hausnera
          • KRO Výsledky a články
          • KRO Statistika
      • Střelecká soutěž – JÍVOVÁ – Září
        • Memoriál kpt. Stanislava Lánského o pohár prezidenta SPIA – Czech
          • Jívová – Září – statistika
      • Střelecká soutěž BRNO – AWIW – Říjen
        • Memoriál Marie Ljalkové BRNO
          • BRN-ML Výsledky a články
          • BRN-ML Statistika
      • Střelecká soutěž NAPAJEDLA
        • O Partyzánský samopal
          • NAP – Výsledky a články
          • NAP – Statistika
      • Střelecká soutěž LEDNICE
        • Memoriál 1. Československé partyzánské brigády Jana Žižky
          • LED Výsledky a články
          • LED Statistika
    • Czech Army Strongman
      • Soutěže CZAS
    • Vánoční setkání veteránů
      • Vánoční setkání veteránů
    • Dračí lodě
    • VLAST
    • Legionářská akademie obrany
    • Pochody
    • Setkání veteránů
    • Mezinárodní aktivity
  • Projekty
    • Internetový obchod
    • Práce pro veterány
      • Tipy pro uchazeče o zaměstnání
      • Nabídka práce / zaměstnání
      • Zaměstnavatelé
      • Kontakt
      • Portál Jooble
    • Nahodilá armáda
    • Quilt of Honor! Quilt cti
    • Sociální a pracovní integrace novodobých válečných veteránů
    • Síť válečných veteránů ve střední Evropě
      • Sborník z konference
      • Setkání expertních týmů Brno 2014
      • Setkání expertních týmů Smrekovica 2014
      • Setkání expertních týmů Wroclaw 2014
      • Setkání expertních týmů Gotzendorf 2014
      • Setkání expertních týmů Pavlov 2014
      • Setkání expertních týmů Wroclaw 2013
      • Setkání expertních týmů Piešťany 2013
      • Setkání expertních týmů Vídeň 2013
      • Setkání expertních týmů Brno 2013
    • Humanitární pomoc
  • Fotogalerie
    • Fotogalerie 2016
    • Fotogalerie 2017
    • Fotogalerie 2018
    • Fotogalerie 2019
    • Fotogalerie 2020
  • Kalendář akcí
  • ESHOP

Motivační dopis

MOTIVAČNÍ (PRŮVODNÍ) DOPIS

Jak napsat správný motivační dopis?

Příprava tohoto dokumentu není zcela jednoduchá, neboť pro jeho podobu neexistuje žádná ustálená a obecně platná forma.

Na rozdíl od „bodového“ nebo „strukturovaného“ životopisu je motivační dopis psán ve větách a měl by mít rozsah maximálně jednostránkový (v praxi však zcela postačí a je doporučováno půl strany formátu A4).

Motivační dopis by měl být vždy originální – tedy psán pro každou společnost a pracovní pozici zvlášť, aby čtenář tohoto dopisu byl schopen si zodpovědět otázky typu: „Proč právě Vy a nikdo jiný?“ nebo „Co můžete přinést dané společnosti?“

Stejně jako u životopisu, i zde je kladen důraz na autenticitu – tedy motivační dopis si vytvořte a formulujte sami; nechat poradit si můžete s jeho grafickou úpravou, nikoliv s obsahem. Zkušený personalista nebo psycholog po pohovoru s vámi a přečtení motivačního dopisu zpravidla pozná, zda jste jeho tvůrcem.

Snažte se o to, aby byl Váš motivační dopis obsahově co nejbohatší při dodržení rozsahu ½ strany formátu A4. Hlavně se musí vztahovat přímo ke konkrétní pozici.

Motivační dopis by měl obsahovat náležitosti formálního dopisu a být napsán výstižně, zdvořile, profesionálně a čtivě.


Co má motivační dopis obsahovat?

Základní kontaktní údaje

vaše jméno, příjmení, titul a adresu bydliště (bydliště, ve kterém si vyzvedáváte poštu, pokud by vám nový zaměstnavatel písemně zasílal pozvánku k osobnímu pohovoru)

kontaktní telefon a e-mail (kontakty musí být aktivní – mailovou adresu, kterou uvedete, byste měl alespoň jedenkrát denně kontrolovat, mobilní telefon mít stále zapnutý a brát, i když číslo, které vám volá, neznáte)

název a adresu společnosti, do které svůj životopis a motivační dopis zasíláte

Vlastní text
Motivační dopis i životopis pište na počítači, nejlépe ve Wordu. Doporučuje se font písma Arial, New Roman Times, Tahoma.

První část by měla informovat o tom, za jakým účelem píšete (reakce na inzerát, doporučení jiné osoby, apod.) a o jakou pozici se ucházíte.

Druhá část by měla obsahovat informaci o tom, co můžete nabídnout z hlediska vzdělání, praxe a kvalifikace (proč právě Vy jste vhodným kandidátem).
Zdůrazněte Vaše pracovní zkušenosti a schopnosti, které jsou bezprostředně spjaty s danou pracovní nabídkou.
Krátce uveďte vaše nejsilnější stránky.

Poslední část by měla obsahovat žádost o případnou schůzku nebo spolupráci, zdvořilé poděkování („s pozdravem“, „těším se na osobní setkání“, aj.) a Váš podpis (v případě odeslání dopisu v elektronické podobě stačí jméno a příjmení)

Jak zasílat motivační dopis elektronickou poštou?

Před odesláním si Váš motivační dopis pečlivě zkontrolujte (gramatické chyby jsou známkou neopatrnosti a hned v úvodu zbytečně ale zaručeně pokazí dobrý dojem). Neuvádějte v textu slovo „já“ a nepoukazujte na vlastní nedostatky (např. Já umím hrát nejlépe vést podřízené, ale bojím se tchýně a své ženy)

Na rozdíl od životopisu se motivační dopis vkládá přímo do těla e-mailu, nikoliv jako příloha. Ovšem životopis vkládejte do mailu vždy jako přílohu!


Ukázka motivačního dopisu:

Adresa společnosti:
Datum:
pozice, na kterou se hlásíte
V…….dne…………..

Vážení, (Vážený pane, Vážená paní),
reaguji na váš inzerát /vaši nabídku/ uveřejněnou v ………………, ve které hledáte …………… pro ……………… oddělení ve vaší společnosti ……………… . Po posouzení uveřejněných požadavků na danou pozici ……………., předpokládám, že bych mohl(a) být vhodnou/ným kandidátkou/em. Má dosavadní praxe v……………………. dle mého mínění může být přínosem pro vaši společnost a danou pozici.

Doufám, že mi bude poskytnuta příležitost setkat se s Vámi a prodiskutovat další podrobnosti a upřesnit si vaše požadavky.

V případě vašeho zájmu mě laskavě kontaktujte na telefonním čísle…………… nebo na e-mailové adrese …………………………

Děkuji Vám za vaši ochotu a těším se na osobní setkání.

S pozdravem,

Podpis
Vaše jméno
Vaše kontaktní adresa

Přílohy: Životopis, popř. pracovní posudek od předešlého zaměstnavatele, výpis z rejstříku trestů atd. (vždy podle toho, co zaměstnavatel požaduje zaslat jako přihlášku do výběrového řízení)

(c) 2013 - 2021 Československý legionář - SPIA Czech, z. s.
Spravovat souhlas s cookies
close
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat třetí strany Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}