Pokračování – část 5.
Československý legionář-SPIA Czech, z.s. ve spolupráci s Komunitním centrem pro válečné veterány BRNO a dalšími spolky.
Spolek i centrum, další organizace spojuje nejen péče o veterány, ale také působení v oblasti prevence sociálního vyloučení veteránů včetně podpory uplatnění všech skupin veteránů ve společnosti.
Projektoví pracovníci využívají například metody cílené ergoterapie (zapojení veteránů do různých aktivit preventivních, přednáškových, sportovních a charitativních).
Skupiny „novodobých“ (není uvedeno v zákoně, pouze nesprávně užívaný výraz) válečných veteránů a veteránů bezpečnostních sborů, mají obrovské možnosti využití jejich zkušeností, prokazatelně výhodné pro společnost, i s ohledem na současnou personální situaci v silových resortech, Policii České republiky i Městských policií.
Přidanou hodnotou této definované komunity je praxe, kvalifikované odpovědi na otázky a v neposlední řadě i zajímavá projekce k tématům.
„Mezigenerační uznání“ dětí, zvýšení prestiže veteránů a práce příslušníků bezpečnostních, uniformovaných sborů obecně.
Prevence kriminality v ČR, cílená práce s mládeží, která je nyní navíc v současné době ohrožena pouliční kriminalitou významněji (COVID opatření v rámci školských zařízení, on-line výuka, apod.), budování přirozeného základu podstaty připravenosti a ochoty se bránit, je dalším přínosem.
Co minimálně společně umíme a můžeme nabídnout?
EVAKUACE: reálná situace při vzniku mimořádné události, jak se zachovat v případě, požáru, povodně, úniku nebezpečné látky, nebo vstupu nebezpečné osoby do budovy, jak minimalizovat ztráty na životech i majetku a současně se naučit vnímat prostředí v němž se každodenně pohybují z pohledu bezpečnosti.
BRANNÁ PŘIPRAVENOST: laické poskytování první pomoci, jak přežít v instituci, městě, přírodě, základy evakuace, zásady komunikace s cizím člověkem, pravidla bezpečného zacházení se zbraní, střelivem a pyrotechnickými výrobky.
EDUKATIVNÍ PROGRAMY PRO PEDAGOGY: Mimořádná událost a bezpečná třída, Jak na brannou výchovu nebo Hrozby kyberprostoru. Verbální agresor ve školském prostředí, Šikana – jak ji zvládnout, Ozbrojený útočník ve škole nebo Sebeobranné techniky a improvizované bezpečnostní techniky a další.